Friday, March 25, 2011

Lagi cerita botol susu.


Botol susu yang baru dibeli.


 Botol susu Yong.


 Botol susu pertama Yasmin.


Botol susu yang Yasmin gunakan sekarang.

Kontraversi botol susu anak saya rupanya berterusan. Ini disebabkan botol susu yang saya baru beli dikatakan masih belum selamat. Kata orang botol susu yang ada tanda segitiga dan nombor 7 di tengah-tengah turut mengandungi Poly Carbonate. Pulak dah.....
Mak saya cadangkan saya gunakan botol susu Yong saya yang diperbuat daripada kaca. Botol susu ni botol susu antik. Bentuknya macam buah pisang dan berusia lebih 50 tahun. Yalah Yong saya pun dah pencen. Anaknya pun semua dah besar. Salah seorangnya dah jadi pensyarah di UPSI. Memang botol susu ni selamat tapi masalahnya mana nak cari puting botolnya. Dah tak keluar lagi sekarang.
Maka terpaksalah saya geledah almari. Terjumpalah 2 botol susu lama Yasmin yang saya rasa selamat digunakan. Satu botol susu yang digunakan Yasmin pada mula-mula dia dilahirkan tapi yang ini kecil sangat pula. Satu lagi botol susu yang dihadiahkan oleh Kelab Pembangunan. Botol ini tak ditulis PC tetapi PP. Warnanya pun kelabu sikit. Jadi botol inilah yang Yasmin gunakan sekarang.

No comments:

Post a Comment